Zpět na výběr témat...

Zpětná vazba po hře


Pavel (Org), 5.4 2014, 23:12

Kolem Kančí studánky... šifra 13.


Síba (Pralinky zvlášť), 5.4 2014, 15:34

U všech všudy a ten zlikvidovaný les byl vlastně kde?


Ondra (ROFLCOPTER!), 4.4 2014, 14:31

Ta převaha negativních postřehů je bohužel pro jakékoli lesní hospodaření typická. S tvými definicemi nesouhlasím, ale dál argumentovat nebudu a ukončil bych to na tom bodě, že se neshodneme. :-)


Yenya (coredump), 4.4 2014, 13:01

Jaképak hnali? Byl ten les zlikvidovaný? Byl. Vypadalo to jako měsíční krajina? Vypadalo. Dobře, možná nebyla těžbou zničená trvale, ale jen dočasně, na nějakých 5-10 let.

Ostatně ohledně způsobu hospodaření ŠLP ve svých lesích jsem slyšel od obyvatelů vesnic sousedících s jejich lesy spíš negativní postřehy.


Ondra (ROFLCOPTER!), 3.4 2014, 18:59

Ten "nějaký důvod" se jmenuje doba obmýtí, resp. eufemičtěji obnova lesa. Čím je nějaký porost impozantnější a krásnější, tím větší je riziko, že už ho při příští návštěvě nenajdete, bude to tam vypadat hnusně, a na stejný stav si muset počkat nějakých osmdesát, sto let. Tak to prostě chodí.

Nicméně bych se zdržel výrazů jako "těžbou zničená krajina" nebo "likvidace lesa". Mendelka si pochopitelně zakládá na tom, že na svých pozemcích hospodaří citlivě a udržitelně. Slyšet to představitelé ŠLP, asi by vás hnali. :-)


Petr (Org), 2.4 2014, 23:26

Yenya: Co se týká té zničené krajiny, tak při prvním průchodu trasy (loni začátkem podzimu) to vypadalo mnohem líp než při druhém průchodu letos. Lesáci se z nějakého důvodu rozhodli, že zlikvidují kus lesa. Skoro jsme se při druhém průchodu při přechodu na druhé E utopili v bahně. To jsou prostě věci, které se pohlídat nedají.


Laďa (Org), 2.4 2014, 14:42

Yenya: Vlaky by byly neferove pokud by tymy stihly doslustit dvojku driv nez dojedou do Adamova (myslim, ze ty co to stihly byly ve velke mensine), navic zbyvajici cas se dal vyuzit lustenim napovedovych sifer, takze setreseni tymu bylo opravdu jen zdanlive...


Yenya (coredump), 2.4 2014, 14:20

Díky za hru, letos jsem si to užil, i když jsme měli záseky větší než malé.

K té diskutované trase: za mě proč ne, i když těžko říct, jak by to vypadalo při loňském počasí. Určitě byly šifrovačky, po kterých jsem byl fyzicky unavený daleko víc.

Vlaky jsou trochu nefér v tom, že setřepou pole. My jsme takto vyzvedávali šifru v Adamově jako první, i když jsme do prvního vlaku doběhli jen velmi těsně před odjezdem.

Dovolil bych si ale _drobnou_ připomínku, která tady nepadla: pokud organizátorům jde i o zážitky z pěkné krajiny (což nevím), navrhoval bych vést trasu nějakou hezčí oblastí než byla ta měsíční krajina těžbou zničená mezi Olomučany a Kančí studánkou.


Ondra (ROFLCOPTER!), 2.4 2014, 13:10

Alča: Jsem si vědom "pobitevnosti", ale jednoduše řečeno: Loňská trasa byla sice delší, ale stačilo při ní nastoupat třeba tak o čtvrtinu nebo dokonce o třetinu výškových metrů méně. Část přesunů loni byla po rovině (relativně), kdežto tady se šlo nahoru dolů, přičemž většina sešupů nedávala prostor k odpočinku. Proto si myslím, že pokud odmyslíme povětrnostní podmínky, byla letošní trasa s tou loňskou co do fyzické náročnosti srovnatelná. Ale třeba se to projevilo jen při snaze o co nejsvižnější tempo, kde veškeré výstupy braly násobně víc sil, než když je chodím normálně ve dne. A to ne, že bych se normálně zrovna loudal.

Každopádně to neberte tak, že bych si na trasu stěžoval. Naopak. Reagoval jsem spíš na to prohlášení, že vám trasa "vyšla" po kótách, aniž by to byl záměr. To, co jsem předestřel, se mi nabízelo jako rozumná varianta, kdybych chtěl přitáhnout víc týmů do cíle, ušetřit výškové metry a zároveň zabránit tomu, aby se týmy kolem hradu potkávaly (i za cenu asfaltu, byť ta cesta kolem řeky a trati pro mě má taky svoje kouzlo). Každopádně je jasné, že jste měli pádné důvody udělat to tak, jak to nakonec bylo. Tuhle jinak zbytečnou debatu jsem rozjel, jen protože jsem zvědavý, které důvody pro vás byly ty nejdůležitější. Teď už to vím, takže díky. :-)


Alča (Org), 2.4 2014, 12:19

Kempas: Naše důvody, proč startujeme v Brně už vysvětlil Pavel, tak odpovím ještě ohledně obelisku. Místo startu jsme měli vybrané jen přibližně - někde kolem nádraží. Poté, co v Denisových sadech startovala Krůta a pak ještě TMOU!, jsme si řekli, že, když je to teď moderní, uděláme tam start taky. :-)


Alča (Org), 2.4 2014, 12:09

Ondra: Cesta kolem řeky se nám zdála příliš jednotvárná a asfaltová, takže jsme o variantě ke Kateřinskému mostu v této podobě neuvažovali. O obrácení smyčky taky ne, i když máš pravdu, že by možná přišlo do cíle víc týmů. Chtěli jsme mít obrův pohár zařazený raději dříve, takže jsme trasu naplánovali tak, jak byla. O nějakém ubírání výškových metrů jsme nepřemýšleli už vůbec. Celou trasu jsme několikrát procházeli téměř bez zastavování a měli jsme pocit, že je mnohem mírnější než loňská trasa. Takže nás letošní diskuse po hře o drsnosti trasy opravdu překvapila.


Ondra (ROFLCOPTER!), 2.4 2014, 09:57

Ahoj, vlastně mě už na hradě napadlo, že bych se zeptal, co vás vlastně odradilo od tažení trasy trasy podél řeky směrem ke Kateřinskému mostu a po červené na hrad. Následná smyčka by se pak dala hodit do protisměru, aniž by se hráči někde potkávali. Ubyly by výškové metry a nejspíš byste měli po hře v cíli víc týmů, protože by návštěva hradu po hře neměla tak tvrdou konkurenci v podobě blízké civilizace... Byla to vstřícnost vůči unaveným týmům, aby to měly blíž na vlak, anebo vám to nepasovalo do dramaturgie?


Pavel (Org), 2.4 2014, 02:04

NaPALMně chce být tím, co hlásá na svých stránkách, tzn. kvalitní šifrovací hrou v Brně a okolí, která je hlavně o luštění šifer. Originální a zábavné šifry jsou pro nás na prvním místě. Systém hry se sadou lehčích nápovědových šifer má umožnit i méně zkušeným týmům, aby si hru užily lušťením. Nápovědy, zejména v první části hry, chceme mít takové, aby hodně pomohly, ale neříkaly vše. Opět s motivací, aby si luštění užilo co nejvíce týmů různých zkušeností. Toto se nám letos až na nešťastnou nápovědu u šifry č. 5 snad povedlo.

Trasu bychom chtěli mít zajímavou a se startem v Brně. Start v Brně je proto, že pro většinu lidí je dle našeho názoru jednodušší se dopravit v pátek odpoledne do Brna, než třeba do Adamova. Z Brna se může "organizovaně" vyrazit někam do okolí. Letos jsme hnali peloton do Adamova poměrně rychle, protože jsme chtěli, aby všechny týmy došly alespoň na hrad a užily si jeho noční atmosféru. Příště může být trasa déle v Brně, kdo ví :-). Nicméně přírodu považujeme obecně za zajímavější než třeba sídliště. BTW, pro nás nepražáky je město i Adamov, Kuřim, nebo Tišnov. Z tohoto pohledu byly všechny NaPALMně částečně ve městě a částečně v terénu a to rozhodně víc než se připouští v diskuzi.

U trasy neusilujeme o drsnost, ale zajímavost a pokud možno o její nepředvídatelnost. V tomto ohledu jsme moc rádi, že letos vyšlo počasí, protože kolem Adamova by za špatného počasí byla každá trasa drsná. Loni bylo vidět, jak zima, bláto a sníh snižuje schopnost luštit. Drsnost trasy jde proti našemu prvotnímu cíli, tj. mít hru hlavně o luštění. Proto jsme letos pronajali hrad a na něj naplánovali 3 až 4 šifry, aby týmy mohly relativně v klidu luštit. Kvůli pronájmu hradu jsme byli donuceni udělat cíl v odlehlém místě. Byla to daň za nezapomenutelný zážitek, minimálně pro naše děti, které měli možnost nocovat v hradní věži :-). Je pravda, že bychom měli raději cíl v dopravně lépe dostupném místě, ale letos by to bylo komplikované. Proto ještě jednou děkujeme všem, kdo za námi po hře přišli na hrad.

Jsme rádi za všechny vaše příspěvky a postřehy. Jsou pro nás cennou zpětnou vazbou, zda se nám naše vize daří nebo nedaří naplňovat. Za rok bude jubilejní pátý ročník, tak doufáme, že se opět zúčastníte. Každopádně hra začne v Brně, proběhne v Brně a okolí, bude částečně městem, částečně terénem, a bude hlavně o luštění kvalitních šifer.


Kempas (poTrati), 1.4 2014, 23:41

Kdybych měl shrnout některé náměty níže uvedené: Proč se vlastně začínalo v Brně, a ne v okolí Adamova? Vždyť NaPALMně nemusí být "brněnská", nebo ano? Mimochodem, start u obelisku jste měli naplánovaný už dlouho dopředu, nebo jste se inspirovali TMOU! ? ;-)


JiříK (Corn Flakes), 1.4 2014, 19:34

Orgové, předně díky za bezvadnou hru. Šli jsme do ní bez větších ambicí, ale líbila se mi a užil jsem si ji stejně jako vždy, resp. možná i trochu víc. A moc se těším na onen tak dlouho avizovaný jubilejní ročník :-)

Trasa. Spokojenost a souhlas s Matesem, plus téměř ideální délka přesunů (žádné dlouhé pochody). Kdyby byl sníh a bláto jako loni, byla by výrazně náročnější.

Šifry. Oproti loňsku jsem pozoroval úbytek originality a naopak zvýšení luštitelnosti. Těžko říct, co je lepší, ideální je to zkombinovat :-) Tím nechci říct, že by letošní ročník postrádal originální šifry, ale loňský považuju v tomto ohledu výjimečný. Letos nejoriginálnější mi přišly Dvojice, Legendární, Autíčka a Početní (z toho, co jsem luštil).

Nápovědové šifry. Fungují přesně tak, jak mají.

Terénní Napalmně +1.


Martin (Night Wolves), 1.4 2014, 11:16

Alča: No, v tom nám bránila týmová hrdost, čemuž napovídá už to, že zraněný člen týmu došel z Obrázkové až na Nový Hrad, protože to do té doby odmítal vzdát :)

Nicméně jsme samozřejmě byli připraveni o pomoc poprosit, kdyby se nám nepodařilo odvoz svépomocí zařídit.

A děkujeme moc za zpětnou nabídku, jsme rádi, že jste na takové případy mysleli a nezůstali bychom bez pomoci!

Vtipnou vložkou pak bylo, že zraněný nás minutu před svým zraněním varoval, ať si dáváme pozor na terén, ať se nezraníme, načež přidal i názornou ukázku :)


Alča (Org), 31.3 2014, 19:04

Night Wolves: Jejda, to mně mrzí, že se vám zranil člen. Proč jste neřekli orgům? Měli jsme na hradě pro takové případy přistavené auto. Mohli jsme vás někam odvézt.


Martin (Night Wolves), 31.3 2014, 18:50

Síba: "leckteré necesty drsné natolik, že reálně hrozily zraněním" - zde jenom pro zajímavost doplním, že u nás ke zranění došlo, když si cestou ze 4. stanoviště člen našeho týmu zvrtl kotník. S protesty proti předčasnému odstupu ze hry došel až na Nový Hrad, kde už to vzdal a tak jsme ho následně transportovali do civilizace, takže vše dobře dopadlo - díky hostinskému který nám poradil nejbližší místo kam šlo bez nutného povolení dojet autem a přítele na telefonu, který byl ochotný o půl jedné v noci vstávat a jet někam do "divočiny" :)


Martin (Pralinky zvlášť), 31.3 2014, 12:06

Letošní nezima se určitě na trase podepsala. Já osobně na ni nemám negativní vzpomínky. To by se určitě změnilo, kdybych se svým kolenem musel za deště blátem a sněhem slézat na předposlední šifru. Orgům i nám vyšlo nádherné počasí, jinak by v cíli určitě nebylo tolik týmů.

Chápu využítí hradu, ale cesta domů se mi dost protáhla. Rychlíky na Prahu jezdí z Blanska v dlouhém taktu. Příště by se mi líbil cíl v těsnějším dosahu dopravního bodu.

Každopádně díky za pěkné šifry i hru samotnou.


Obďa (Formeláci), 31.3 2014, 11:20

Nedá mi to, abych se taky neozval. Já osobně jsem byl s trasou spokojený moc! Propozice jsem teda moc nečetl ;) Ale NaPALMně jsem hrál potřetí, a vždycky šlo o rychlý přesun do terénu (předloni i s tím vlakem šifru po startu). Za mne značka ideál, městské šifrování moc nemusím. Pro ty co čekali (částečně) městskou šifrovačku - minulé ročníky mohly nakopnout, navíc v pomůckách nebyla mapa Brna :D

Taky dost nechápu stížnosti o krosení terénem. Vždyť alespoň do šifry 15 se vždy nabízela hezká cesta jen kousek od optima. (Jediná výjimka byl přesun k Hubertovi, kde bylo vhodné asi 250m zakrosit.) Není problém to na mapy.cz dokázat. A právě ty cesty byly super, některé jsem dokonce neznal. Jediný problém mohl být v tom, že tyhle cesty občas neexistovaly v doporučené mapě. Z toho důvodu jsme si občas pomáhali offline mapami.cz na mobilu (s vyplou GPS!), nemaje alternativní papírové mapy.

Převýšení ani vzdálenost jsem neměřil (zapomněl jsem si, bohužel, zapnout GPS logger), ale obé mi přišlo těžce v pohodě. Za mne osobně by trasa mohla být i delší a s větším převýšením (ale nevím, co by říkal zbytek týmu ;)) Snad na tom nejsou hráči tak špatně, aby se musely pořádat šifrovačky po rovině a asfaltu :-O

Druhé využití Nového Hradu na cíl se nabízelo a chápu ho. Bohužel to pro některé týmy znamenalo vynechání cíle s guláškem, protože vracet se z půli cesty z Vyškůvky na nádraží v Adamově by bylo na dlouhé lokte. (A já jsem slíbil děckám, že s nima půjdu v sobotu odpoledne na kolo ;))

Text výše píšu s vědomím, že zrovna našemu týmu trasa letos jednoznačně uškodila. Pro Myrega na berlích to muselo být slušné peklíčko. I tak s námi, byť pomaleji a místy s oklikami, došel až k Lichtenštejnskému památníku! Klobouk dolů, je to drsoň! Ale NaPALMně (ani většina jiných šifrovaček) opravdu není akcí pro vozíčkáře a invalidy.


Síba (Pralinky zvlášť), 31.3 2014, 02:03

Yeti, 900 m je hodně i na typickou terénní šifrovačku. Trasa NaPALMně rozumně zvládnout za 20 hodin šla, koneckonců jsme ji zvládli s rezervou, a na konci sil jsme nebyli. Příjemné vzpomínky a dobrý pocit z ní přesto mít nebudu. Zvládnout se dá i několik stupňů tortury.

Dejwe, odjezd vlakem ze startu mi nepřipadá být vtípek, ale nesmysl. Předpokládat se dá ledacos, nakonec celkové pojetí i místo konání NaPALMně bylo přesně takové, jaké jsem předpokládal. Už proto, že jsem byl i na předchozích dvou ročnících v roli spokojeného účastníka. Že se hra odehrává v trochu odlehlé, předem neznámé, neobehrané a přitom časově dostupné divočině, to mi vlastně připadá taky dobré, ale nepřipadá mi dobré to tajit. To je to, co mi na tom přijde nefér.

Dero, propozice nenaplňovala letošní, loňská, ani předloňská hra. Protože se asi teprve teď někdo odhodlal proti tomu vznést námitku, tak jsem se konečně přidal, což mimochodem asi i vypovídá o důležitosti, jakou tomu kladu. Yetiho neber vážně, Yeti je blázen. A pokud se Síba rozhodne uspořádat Svíčky v horách, o čemž vážně uvažuje, věř tomu, že bude zuby nehty bránit tomu, aby se samoúčelně šplhalo po spádnicích nahoru a dolů. Prototypem takové hry nechť jsou Svíčky šumperské, kde jsme horským terénem provedli hru tak, aby hráči hory viděli a pokochali se, ale špičaté vrcholy se obcházely a hluboké doliny rovněž.


Dero (Přizdisráči), 31.3 2014, 01:23

Síbo, významu slova částečně odpovídá i pouhý start v Brně. Osobně, pokud si přečtu, že se hra koná částečně ve městě a částečně v terénu, očekávám, že ty části budou alespoň trochu srovnatelné - už jenom z toho dvojího použití slova "částečně". Vysvětlení, že tomu tak vlastně je, protože 18 % stanovišť (resp. 16,66 %) ve městě bylo, bych považoval za alibismus i přesto, že je to pravda a u soudu by si to orgové obhájili bez zvláštní námahy. :) Naštěstí ale nejsme u soudu a tak mám právo na svůj dojem, že letošní hra propozice spíš nenaplňovala. A opakuji, že mě osobně to netrápí, stejně bych na hru šel - jenom si myslím, že by bylo dobré se nad prezentací toho, čím vlastně NaPALMně je (a chce být) zamyslet.

Yeti, HOH je podle mě nejdrsnější "sériovou" šifrovačkou, na kterou můžeš každý rok vyrazit. Nikdy jsem na něm nebyl, takže mě kdyžtak oprav, ale měl jsem vždycky pocit, že jde spíše o hru, kde je onen fyzický výkon zcela nepokrytě na prvním místě. Nemyslím si tedy, že by právě HOH měl být měřítkem pro standardní šifrovačky, které staví na první místo řešení úloh.

A i kdyby - nepozdává se mi argument, že bych měl poměřovat drsnost trasy s extrémem mezi šifrovačkami, abych o trase směl říct, že byla drsná. Žádná zavedená hra asi ani nemůže být tak drsná jako HOH (pokud se Síba nerozhodne uspořádat Svíčky někde v horách), protože prostě v okolí Prahy a Brna, kde se většina her koná, na to nejsou úplně nejvhodnější podmínky. Jako bys říkal, že si nemám stěžovat, že hypotetická čtyřiadvaceti­hodinová hra je příliš dlouhá, když Octoginta Octo trvala hodin 88.

Dejwe, názor dobrý a věcný, ale kdyby to příště šlo bez toho ad hominem dovětku, byl bych rád. Díky.


Mates (Bazinga), 30.3 2014, 23:23

Jestli si píšete čárky za různé náhledy, tak za mě:

Ale holt kolik hráčů, tolik názorů:-) Ještě jednou díky za hru!


Dejw (JÁDRO), 30.3 2014, 21:58

Odjezd vlakem skoro hned ze startu se sice konal už ve druhém ročníku, ale tenhle vtípek se myslím nikdy neomrzí a líbí se mi i s každým dalším opakováním. Letos se navíc kombinací doporučené mapy se startem u nádraží dal docela dobře předpokládat, takže nechápu to překvapení z terénního pojetí. Že hra se odehrává v trochu odlehlé, předem neznámé, neobehrané a přitom časově dostupné divočině, to mi prostě připadá dobré.

Co se týká převýšení trasy, tak my jsme si spíš libovali z možnosti vyjít nějakou tu kótu, neboť to byla jediná možnost, jak se trochu zahřát. Velmi oceňuji, že orgové nejdou na ruku trhačům asfaltu a volí zajímavé, rovnoměrně zatěžující, a tedy zdraví prospěšné postupy (snad s výjimkou sestupu na šestnáctku, čemuž ale asi nebylo možné se vyhnout), a doufám, že do budoucna nedají ani na nedůstojné nářky pětadvacetiletých starců.


Yeti (Spící Volové), 30.3 2014, 19:22

Síba: Sice máš pravdu, že přes 20 km a 900 m je na typickou městskou šifrovačku hodně. Jenže měřítkem šifrovačky s drsnou terénní složkou je pro mne HOH (které se shodou okolnost celý náš letošní tým pravidelně účastní). A tam není nic extrémního za 8 hodin urazit 30+ km, zdolat 1000+ výškových m, brodit se kilometry sněhem, vystoupat si nějaké sjezdovky a poslední kilometry do cíle běžet, aby nepřišla časová penalizace, A u toho luštit šifry, pokud možno za pochodu. Takže stížnosti na drsnou trasu prostě beru víceméně jako stížnosti lidí, kteří nikdy drsnou trasu nezažili, a měřítkem drsnosti trasy je pro ně Paralaxa. Všechny tři ročníky NaPALMně, na kterých jsem byl, byly terénní, ale trasa nebyla nic, co by nešlo za 20 hodin rozumně zvládnout a po čem by měli lidé být na konci sil. Navíc mi letos opravdu přišla trasa méně náročná než loni.


Síba (Pralinky zvlášť), 30.3 2014, 18:49

Inu, tak já jdu taky s něčím souhlasit a s něčím nesouhlasit.

Dero, jestliže se v pravidlech píše, že se hra koná částečně ve městě a částečně v terénu, a pak má ve městě stanoviště tři a mimo město (je vesnice terén?) čtrnáct, tak to u mne odpovídá významu slova ?částečně?. Neodpovídalo by to významu slova ?zpola?, ale to tam není. 18% výskyt není absence.

Mám rád hry městské i terénní, městské asi o trochu víc, protože jsou překvapivější a navigačně zajímavější. Co mám rád, ale není podstatné. O NaPALMně tak trochu nevím, co si mám myslet. Už poněkolikáté mám pocit, že organizátoři chtějí uspořádat (drsnou) terénní hru, ale bojí se to veřejně přiznat, aby neztratili zájemce. A tak pořádají celkem zbytečnou formální brněnskou miničást, bez níž by se hra úplně klidně obešla, jen aby mohla být hra prezentována jako hra v Brně a okolí (na stránkách), respektive jen v Brně (v kalendáři). Chápu, že to možná přivede něco málo hráčů navíc, ale nepřijde mi to fér. V podstatě mi to připadá jako klamavá reklama. Myslím, že hře by nijak zvlášť neublížilo, kdyby měla po pravdě uvedeno, že místem konání je Adamov a okolí.

Hrad jako místo daleko od dopravních spojení je nekomfortní a to odhlížím od toho, že Bobo nadává. Bobo nadává pořád, to je jeho fyzikální vlastnost. (Pořád to byl tedy čajíček oproti Šichtě, na které pokud bychom neskončili 10 hodin před koncem, tak hrozilo, že ze dvoudenní šifrárny bude třídenní.) Ale zase se prosím netvařme, že za Velkou Klajdovkou začíná Amazonský prales. Nezačíná. Místo cíle je součástí obvyklého příměstského prostoru pro polodenní vycházky. A nad to na rozdíl od místa konání celé hry o poloze cíle nebylo naznačeno vůbec nic. Takže plánovat si konkrétní vlak z konkrétního místa, či jakoukoli jinou činnost na konkrétní čas na sobotní odpoledne, znamená vycházet z neodůvodněných předpokladů a je to logistická chyba.

K přesunům po spádnicích nahoru a dolů mám tak trochu rozporuplný vztah. Na jednu stranu mne to nebaví a ještě více mi vadí soustavné sakrování spoluhráčů touto skutečností podmíněnou. Na druhou stranu jsem si vědom toho, že cokoli náročnějšího než cesta po rovné měkké značené cestě je spíše naší konkurenční výhodou než nevýhodou. A myslím, že to platilo i letos, kdy byly leckteré necesty drsné natolik, že reálně hrozily zraněním. Ale stejně mne to nebaví a raději bych se nechal předbíhat na značené cestě okolo řeky běhavými nadšenci, než se drápat na úplně nesmyslnou kótu 387.

Karle, není nutné, aby mapa reflektovala skutečnost. Nutné je, aby hráči reflektovali mapu.

Yeti, máš pravdu, že na trase byly i přesuny, které byly na pohodu. Ale byly spíše výjimkou. Celkem jsme na trase vystoupali a sklesali zhruba 900 m, což je ekvivalent výstupu na Lysou horu, tedy asi toho nejnáročnějšího, co se dá v tuzemsku absolvovat. Ten se ovšem jaksi odehrává po cestách. Takže je nakonec vlastně asi dobře, že se NaPALMně odehrává ?v Brně?. Jak tak procházím mapu, připadá mi, že ?v Brně? už to o moc drsněji udělat nejde.


Dero (Přizdisráči), 30.3 2014, 15:03

Alča: Hlavně žádné zavděčování. :)

Však neorganizujete první šifrovačku, takže už určitě sami dobře víte, které podněty brát jako relevantní pro vaši koncepci hry a které je naopak třeba důsledně ignorovat, aby hra netrpěla.

Konkrétně k trase: uznávám, že byla různorodá a přesuny nebyly nezajímavé. Dokonce mě ani v cíli a potom doma nebolely nohy, což přičítám na konto měkčího terénu. Takže konkrétní pozitiva bych určitě taky našel. :)


Dero (Přizdisráči), 30.3 2014, 14:54

Díky za nesouhlas, kluci. :)

Téma trasy jsem otevíral především z toho důvodu, že NaPALMně se oficiálně neprofiluje jako terénní hra. (Nebo o tom nevím.) Letos se dalo na terénní pojetí hry usuzovat jenom z přikázané mapy a diskuse, ve které orgové jednoznačně odmítli, že by se na hře vyplatila celodenní jízdenka.

Onen kousek z pravidel, který jsem v úvodu své zprávy citoval, je pro mě určující: pokud jdu na NaPALMně, tak bych podle popisu hry čekal, že se bude část hry konat ve městě a část v terénu. V žádném případě bych však nečekal vyloženě terénní hru, jak píše Yeti.

Pokud orgové budou NaPALMně jako terénní hru profilovat a rozvíjet, tak to je samozřejmě jejich volba - my stejně přijedeme, budeme na přesunech skuhrat úplně stejně jako letos nebo loni, ale po hře na tohle téma ani necekneme, protože jsme z pohledu náročnosti dostali to, co jsme mohli očekávat. :)

Jinými slovy - co je třeba pro tebe nebo Karla příjemné překvapení (nečekaně terénní a "drsnější" trasa), to u nás velké ovace naopak nesklízí. Nemám nic proti tomu, aby se NaPALMně stala terénní stálicí šifrovací sezóny, ale asi by mě potěšilo, kdybych to věděl dopředu.


Alča (Org), 30.3 2014, 14:36

Děkujeme za zpětnou vazbu, jsme moc rádi, že píšete, v čem se vám hra líbila nebo nelíbila. Můžeme k tomu přihlédnout při přípravě dalšího ročníku, ale je jasné, že se nezavděčíme všem. K trase: Chtěli jsme trasu ne úplně známou, 20 až 25 kilometrů takovou, že nejlepší postup nevede celou dobu po asfaltce. Takže to v terénu kolem hradu dopadlo stylem kóta - studánka - kóta, za což se omlouváme hráčům s horšími koleny. Neskládali jsme tak ale trasu schválně, že bychom se radovali z toho, jak budou týmy běhat z kopce a do kopce. Prostě nám to tak letos vyšlo.


Yeti (Spící Volové), 30.3 2014, 13:46

Ta divná přeškrtnutí v přechozím příspěvku měly být pomlčky (holt píšu v TeXu, ne Texy...).


Yeti (Spící Volové), 30.3 2014, 13:45

Dero, musím se přidat ke Karlovi a nesouhlasit ohledně trasy.

Za začátku byly sice postupy SvitavakótaSvi­tava--kóta trochu drsné, ale zdaleka tak nevypadala celá hra, ve střední části se postupy uklidnily a některé byly vyloženě na pohodu. Pokud jde o ujité vzdálenosti a vzdálenost do civilizace, když skončím v půlce hry, tak se oproti loňsku a předloňsku IMO citelně zmírnily. Skončit na Partyzánském památníku bylo jiné kafe. Všechny přesuny byly rozumně naplánovatelné a subjektivně spíš krátké (objektivně jsem to nepřeměřoval), nikde se nemuselo slézat ze skály, hledat kapličku v křoví a pod.

Vyloženě terénních her moc není, high-profile vlastně žádná další (Svíčky jsou terénní hra jen pro týmy, které dojdou nanejvýš na turniket). Takže bych velmi nerad, aby se v tomto směru charakter NaPALMNně nějak výrazně měnil. Jistě, šlo by třeba trochu ubrat přesunů po spádnici nahoru a dolů, ale co do obtížnosti volby vhodného postupu nebo délky trasy by šlo klidně i trochu přidat. Jak tohle konkrétně vyjde, ale beru jako součást charakteru terénu, ve kterém daný ročník probíhá.


Karel (Spící Volové), 30.3 2014, 12:12

Hm, některé odřádkování mi to vzalo, některé ne. Zvláštní. Ale snad se v tom všichni vyznají.


Karel (Spící Volové), 30.3 2014, 12:11

Dobrá, když si Dero řekl o polemiku, má ji mít :-)

Souhlasím se vším, co je uvedeno níže, vyjma trasy. Zde se musím postavit na opačnou stranu barikády. Pro mě ideální trasa na šifrovačce znamená: -- terén (městské hry jsou taky fajn, ale terénní mám prostě radši) -- co nejvyšší fyzickou náročnost (když už jednou za uherský rok vstanu od počítače, tak se rád projdu) -- orientační challenge (bez GPS) (chodit po značených trasách je nuda, rád si zakrosím lesem k nějaké kótě či studánce - je ale samozřejmě nutné, aby mapa reflektovala skutečnost) -- co nejmenší extrapolovatelnost (poloha dalšího stanoviště by měla být (přiměřeným) překvapením)

Ano, je mi jasné, že pak vznikne trasa, která není pro každého, ale berte to prostě jako vyjádření osobních preferencí. A ano, je mi jasné, že pro začínající tým je nepříjemné skončit v noci uprostřed ničeho, no ale tak když už jsem se dal na výlet, tak jsem se dal na výlet a musím počítat s následky :-)


Dero (Přizdisráči), 30.3 2014, 11:35

Zapomněl jsem na Texy, tak se snad v mém přeformátovaném příspěvku nějak zorientujete. :)

A ostatní týmy nechť směle doplňují a polemizují, ať orgové vědí, co se líbí a co méně!


Dero (Přizdisráči), 30.3 2014, 11:32

Zmíním tu pár drobností jako feedback k letošnímu ročníku:

My třeba máme městské hry rádi, takže nás absence této deklamované složky NaPALMně trochu mrzí.

Na druhou stranu hrad jako cíl zase až takové terno není. Do civilizace daleko, člověk musí dřív z cíle, aby stihl konkrétní vlak... Ale chápu, že když už jste měli pronajatý hrad, že jste ho použili i tímto způsobem. Udělali bychom to stejně, i za cenu tohoto remcání, co jsem předvedl v minulé větě. :)

Když si vybavím letošní úlohy, spatřuju tam spoustu pěkných nápadů: minimalisticky zadané . - / příklady, odvahu použít slovesné vzory, překlad (!!) slov, využití divného památníku, posouvání závorek a samozřejmě závěrečná skládačka s přesahem jsou příklady toho, co se mi moc líbilo.

Některé věci mě ale zase až tak nenadchly: start (věta o sedmi členech je poměrně běžný jev, rychle se k řešení úlohy spíše než analýzou dá dojít ad hoc zkoušením šifrovací čítanky), trpaslíci (viděno už v pěti různých podobách jinde, ale uznávám, že začátečníci a méně zkušené týmy úlohu ocení a že byla úloha dramaturgicky zařazena výborně), autíčka (to je vlastně hezká úloha, kdyby měla maličko delší tajenku, abychom měli trošku víc dat k její analýze - tady se na nás možná jenom podepsala noční zima a v teple bych úlohu hodnotil příznivě), běžecký ovál (tak trošinku pruda, a to mám samogenerující úlohy jinak rád), velká plachta s písmenky (viděli, luštili jinde a jenom nepatrně jinak), šachy (Proč 20 x 20, což je 4 x 10 x 10, nebo 16 x 5 x 5? Proč vůbec čtverec, když se to už jmenuje šachy? Já vím, šachovnice je čtvercová. Když už je to tedy čtverec, proč po otáčení tou jasnou šifrovací mřížkou (!) nevyjde mezitajenka ve smyslu MRIZKA TO NENI LUSTI JINAK? Drobnosti, ale umořily nás na dlouho.), karetní hra (spousta dat a detailů, co se k ničemu nepoužily).

Jsou to vesměs drobnosti, i když jsem se tak rozepsal. Rozhodně to nejsou výtky k autorům šifer, většina těch nápadů je dobrých a nosných, jenom jsme asi při luštění nebyli naladění na stejnou vlnu. :)

Navíc jsem se zamýšlel, jak to asi působí na méně zkušené týmy a nováčky, když je zavedete hluboko do lesa a oni skončí vyšťavení třeba na sedmičce - notný kus od dopravně obsloužené civilizace.


Z této zpětné vazby si prosím neberte, že by se mi / nám hra nelíbila. To v žádném případě není pravda - užili jsme si ji a příště přijedeme rádi zase, přesně jak jsem psal ve vedlejším děkovacím vláknu.

Tento příspěvek slouží jenom k tomu, abyste mohli nahlédnout do myšlenkových pochodů jednoho z týmů, který viděl celou hru. Jak s informacemi naložíte, to už je samozřejmě plně na vás - my se budeme těšit na příští ročník, který nás určitě opět něčím napálí. ;)


Chcete-li vložit příspěvek, musíte se nejprve přihlásit.